


welche Reifen man fahren muss/darf in der Stocksport , Profil oder Slick
laut Reglement ist es freigestellt aber



ja einer sagt so der andere so , leider und laut regelemnt steht es niergents irgentwo genau , deswegen es geht um viele Reifen nicht das wir falsch einkaufenCeDee hat geschrieben:Na wenn da steht freigestellt dann ist das auch so.
Gruß
CeDee #67
Also wenn Du das Reglement in schriftlicher Form vorliegen hast dann steht das da auch genau drin. Nur vielleicht in einer Formulierung die Dir komisch vorkommt. Wie lautet die Passage denn wortwörtlich?Fireball hat geschrieben:ja einer sagt so der andere so , leider und laut regelemnt steht es niergents irgentwo genau , deswegen es geht um viele Reifen nicht das wir falsch einkaufen
leider steht es da nicht drin genau das ist das ProblemCeDee hat geschrieben:Also wenn Du das Reglement in schriftlicher Form vorliegen hast dann steht das da auch genau drin. Nur vielleicht in einer Formulierung die Dir komisch vorkommt. Wie lautet die Passage denn wortwörtlich?Fireball hat geschrieben:ja einer sagt so der andere so , leider und laut regelemnt steht es niergents irgentwo genau , deswegen es geht um viele Reifen nicht das wir falsch einkaufen
Gruß
CeDee #67
ja genau freigstellt aberOliver Struck hat geschrieben:Komplette Reglement auf www.fim.ch
2.3.6 Tyres
Tyres may be replaced from those fitted to the homologated motorcycle.
1) With the exception of slick tyres and tyres marked ‘NOT FOR HIGHWAY
USE’ (NHS), the manufacturer must identify the tyre with a mark indicating :
• The DOT mark and/or the E mark (used for "homologated tyres" or
tyres marked for highway use only)
• The name of the manufacturer
• The year of manufacture (in code)
• The tyre dimension
• The speed rating
• Any other features necessary for the correct use of the tyre
2) Fitting
The tyre must be mounted on the correct rim.
The rim must not be deformed or damaged.
64 TECH
3) Permitted minimum speed
The minimum speed rating for use in Superstock is: (W).
4) Tyre surface tread pattern
The tread pattern is unrestricted.
The tread pattern must be made exclusively by the the manufacturer when
producing the tyre.
The choice of a certain type of tread pattern is left entirely up to the
individual rider.
The choice of slick and/or WET weather tyres (where applicable) will also
be at the discretion of the rider. If conditions should become problematic
however, he must take into account the recommendations of the
appropriate representative of the tyre manufacturer.
As a safe minimum, the depth of the tyre tread over the whole pattern at
pre-race control must be at least 2.5 mm.
Tyres which at the preliminary examination have a tread depth of less than
1.5 mm are considered as non-treaded tyres and the restrictions applying to
slick tyres will then apply to them.
The surface of a slick tyre must contain three or more hollows at 120°
intervals or less, indicating the limit of wear on the centre and shoulder
areas of the tyre. The rider shall not enter the track if at least 2 of these
indicator hollows are worn on different parts of the periphery.
Grüße
Oliver